You are currently viewing 3 STEDER DU SKAL BESØGE I DK PLUS LÆKRE BADESTRANDE

3 STEDER DU SKAL BESØGE I DK PLUS LÆKRE BADESTRANDE

Denne artikel indeholder reklame for Hertz Danmark

Vi har valgt at holde sommerferien herhjemme i Danmark, og det betyder at vi kører rundt til forskellige smukke naturområder herhjemme.

Vi har i lavet et samarbejde med Hertz Danmark, hvor vi igennem dem har benyttet os af deres Mini Leasing. Det betyder at vi i 3mdr har en bil igennem dem, så vi bekymringsfrit kan køre rundt og opleve Danmark.

Bag på bilen har vi vores cykler. På den måde kan vi fx køre til færgeovergange, parkere bilen, tage cyklerne med på færgen, og derefter cykle øerne rundt.

Spar penge på din ferie

Det er ingen hemmelighed at vi godt kan lide at rejse meget. Men samtidigt har vi altid gået op i at spare hvor vi kan. At rejse rundt i DK giver mulighed for at spare penge på rigtig mange måder. Her er 3 eksempler på hvordan vi sparer penge imens at vi samtidigt holder ferie rundt i DK

Madpakker med hjemmefra i en køletaske i bilen.

At lave mad hjemmefra er en mulighed når du roadtripper rundt i DK. Her sparer du allerede de første mange tusinde kroner hen over sommerferien. Selvfølgelig skal der være plads til resturant og cafe, men modsat udlandet er du ikke tvunget til HELE tiden at skulle gøre det. En madpakke i det fri, på en af disse 3 lokationer som jeg nævner her i artiklen, smager også bedre end de fleste restauranter. Vi bruger især vores trangiakøkken.

Vi benytter vores trangiakøkken på alle vores ture. På denne måde sparer vi mange penge i stedet for at købe mad ude.

Dagsture

En dagstur har den store besparelse at du kommer hjem om aftenen. Det betyder at du ikke skal betale for at leje hotel/værelse/airbnb mm. Her har du hen over sommeren også sparet de første mange tusinde kroner. Kombinere du dagsturen med madpakken, så er budgettet holdt godt nede, uden at gå på kompromis med kvaliteten af oplevelsen.

Bilen er parkeret og vi er nu klar til at hoppe på færgen for at få den hyggeligste dagstur

Mini Leasing med elbil i en 1 – 2 – eller 3 måneders aftale.

Vi kører meget her hen over sommeren, da vi er rundt i hele landet for at opleve vores smukke natur. Af den grund har vi mini leaset en bil hos Hertz Danmark. En mini leasing betyder i sin enkelthed at du har bilen i en kort periode uden bekymring. Når tiden er gået aflevere du den tilbage og så er det slut. Ingen udbetaling, ingen restværdi, intet af alt muligt du bliver snydt af. Jeg har lejet biler af Hertz de sidste 6 år og kan derfor med garanti reklamere og anbefale dem til dig.

Vi har også et elabonnement i de 3 mdr. vi har leaset bilen hos dem. For 799 lader vi alt det vi vil. Jeg sparer pt over 3000kr i brændstof om måneden, ved at lade på elabonnementet.

For mere info om den mini leasing jeg laver, så kontakt Hertz på deres hjemmeside https://www.hertzdk.dk/p/minilease/privat eller ring til dem på +45 33 17 90 57

Bilen er sat til ladning og tiden udnyttes på bagsædet med slik og Game Of Thrones
Vores Volvo c40 som er minileaset hos Hertz Danmark, så vi kan komme rundt i DK på sommerferie i 3 måneder.

3 steder du skal opleve her i Danmark

Der er mange flere steder end 5 som skal besøges i DK, men jeg har her udvalgt 3 lokationer som du absolut ikke vil fortryde at besøge.

Vi har besøgt alle stederne som enkelte seperate dagsture i bil

Tunø

Den lille Ø Tunø er beliggende lige ved siden af Samsø. Du sejler fra havnen i Odder, som ligger tæt på Horsens og Århus. Øen er ikke større end du sagtens kan både gå og cykel den rundt.

Vi tog bilen som vi har minileaset ved Hertz Danmark og kørte afsted fra Aalborg. VI parkerede ved nærmeste elladestation hvorfra vi cyklede afsted mod færgen.

Cyklerne tog vi med ombord og efter små 50 min sejltur ankom vi til Tunø.

Vi brugte dagen på at cykle øen rundt og spise madpakke, samt sidde og nyde det gode solskinsvejr.

Har du lyst til at bade, så er der fantastiske bademuligheder ved strandende på Tunø.

Da vi var færdige på øen, tog vi igen færgen tilbage til fastlandet, hvorfra vi så cyklede hen tilbage til bilen. NU var bilen ladet fuldt op og vi var klar til at sætte kursen hjem af.

Alrø

Beliggende i Horsensfjord ligger den lille ø Alrø. Øen er forbundet til fastlandet med en dæmning, som gør det muligt både at køre ud på øen samt cykle ud på den.

Vi parkerede vores bil som vi havde minileaset hos Hertz inde i selve Horsens by. Her koblede vi den til en ladestander hvorefter vi tog cyklerne til Alrø tur/retur. Denne cykeltur er nogen kilometer, så hvis man syntes 60 kilometer alt i alt er for meget, så er der rig mulighed for også at køre i bilen hele vejen til øen. Vi nyder dog at kombinere roadtrippet med cyklerne som er koblet bagpå.

Vi kom desværre en dag for tidligt til at smage de berømte tarteletter som øen huser. Restaurantens havde ikke åbent før dagen efter, men heldigvis havde vi madpakkerne med, så ingen skade sket.

Vi cyklede til den yderste spidst på den lille ø. Her var der en færgebro, som i perioder af året er i brug så man kan sejle fra Alrø til andre øer. Da vi var der var broen dog ikke i brug, så den stod tom men lignede mest af alt en badebro på Maldiverne eller Bali med sin længde og det smukke krystalklare og blå vand i det dejlige solskin.

liv og glade dage på cyklen

Venø

Madpakkerne blev smurt og bilen blev pakket med høj musik og godt humør. Cyklerne blev fastmonteret bag på bilen, som vi har minileaset hos Hertz Danmar, og kursen blev nu sat mod vestkystens lille ø Venø.

Da vi ankom til Struer, parkerede vi bilen og satte den til ladning. Herfra cyklede vi ned til havnen hvor færgen sejlede os til Venø. Solen stod højt på himlen og der var ikke en sky på himlen. Vi cyklede først til øens havn hvor vi sad og nød en sodavand. Herefter cyklede vi videre rundt på øen indtil vi fandt et hyggeligt sted ved vandet hvor vi kunne nyde vores madpakke. Efter at have cyklet øen rundt tog vi igen færgen ind til fastland hvorefter vi satte kursen hjem. En fantastisk dag på en Ø vi aldrig havde hørt om.

Badestrande som du kan køre til

Jeg spurgte alle mine følgere på instagram om de ville anbefale en god badestrand, så her har vi nogle bud på hvor turen kunne gå hen næste gang at bilen skal pakkes med håndklæder og solcreme:

Gjerrild Nordstrand

Rødhus Strand

Løkken Strand

Gyldendal Strand

Hvilken strand anbefaler jeg?

Jeg har efterhånden besøgt mange strande rundt i det danske land, men én strand som jeg er meget fan af, er Blokhus Strand. Stranden er lækker at bade på. Det er tilladt at køre i bil på selve stranden. Du kan opleve de smukkeste solnedgange derfra. Sidst men ikke mindst er den beliggende meget tæt på den unikke naturperle Bulbjerg, hvilket giver anledning til en minitur dertil under dit strandophold. At besøge stranden i de sene aftentimer kan klart anbefales. Jeg kørte dertil i min bil som er minileaset hos Hertz Danmark for ikke så langtid siden. Her nød jeg blandt andet solnedgangen fra bagagerummet i bilen.

Jeg har oplevet mange solnedgange fra mange steder i verden, men der skal meget til for at konkurrere med de solnedgange som opleves langs den nordjyske vestkyst.

smuk solnedgang med Hert Danmark på Blokhus Strand

Jeg håber at denne artikel har givet lidt inspiration til nogen af de mange muligheder som en køreferie herhjemme i vores lille DK byder på. Her er et utal af naturperler at besøge – og jeg vil hen over sommeren også belyse endnu flere af dem.

Solnedgang ved Blokhus strand i vores Volvo c40 fra Hertz Danmark
Solnedgang i Blokhus fra bilen

Som tidligere nævnt er denne artikel lavet i samarbejde med Hertz Danmark, som jeg igen vil give en varm anbefaling hvis du står og mangler en bil i en periode. Deres minileasing er en god og billig løsning som kan justeres efter behov