You are currently viewing 3 ugers campervan road trip i Florida

3 ugers campervan road trip i Florida

Intro

Her er vores 3 helt fantastiske uger i Florida. En rejse rundt i den varme sydstat, i vores lejede campervan. Her kan du læse om vores tur. Den rute vi kørte. De steder vi besøgte. Priser på det hele. What to do and what not to do.

Forberedelse i Danmark

Turen blev planlagt forean brændeovnen. Først og fremmest skulle vi beslutte os hvor i USA vi skulle hen. Da rejsen skulle være i januar ø, samt at vi havde brug for en rejse hvor vi bare kunne koble krop og hjerne fra, så valgte vi solskins staten Florida. Flybiletterne fandt K på Momondo. Da biletterne var købt googlede vi os frem til at vi ikke behøvede et VISUM da rejsen “kun” var 3 uger. Vi skulle derfor blot registrere os  på https://esta.cbp.dhs.gov/ . Registreringen koster 20dollars pr person, og den giver adgang til USA. Du skal fremvise den i lufthavnen når du lander. Da den var bestilt betalt godkendt og modtaget, hvilket tog ca 24 timer, så var vi godkendt til at besøge USA.

Bestilling af campervan

Vi bestilte vores campervan hos ESCAPE CAMPERVANS

Escape Campervans var det billigste udlejningsselskab som vi kunne finde. Har man brug for en kæmpe luksus bus skal man nok søge videre. Har man derimod brug for en bil hvor man fint kan overnatte i, og ellers nyde dagen udenfor, så er disse vans helt perfekte!

Escape Campervans er også et pålideligt firma som ikke snyder og pludseligt opkræver flere penge. Vi betalte 12.000 kr for 20dage. Bemærk dette kan ændre sig alt eget hvornår på året du vil leje bilen.

12.000kr for et hjem og et transport middel, i 3 uger, hvor du hermed kan rejse rundt og opleve hele staten, det er billigt og effektivt.

Lej din campervan her:

Læs også dette opslag med ALLE detaljer om turens økonomi❓❓❓

Ankomst til Florida

Vi landede først i Detroit hvorfra vi fløj videre til Orlando i Florida. Da vi ankom til Orlando tog vi en taxa til Escape Campervans. Det kostede ca 30 dollars, men kunne være gjort billigere med Uber. Vi havde det bare ikke downloadet og forberedt, men der er helt sikkert penge at sparer der, hvilket vi vil huske til næste gang vi besøger USA.

Campervanen

Ved ankomst til Escape Campervans blev vi mødt af et venligt personale. De forklarede os alt om vanen samt de regler og ting vi skulle være opmærksom på. Fx afgifter på forskellige veje mm. Dette aftalte vi med dem at afregne til sidst når rejsen var slut. Det kostede os total

12000 i leje vanen
500kr i vejafgifter
3600 på brændstof
340kr om dagen på mad og drikke = 6800kr
total: 12000 + 500 + 3600 = 16100kr

Tid til at få DATA

Efter en god gennemgang af vanen var vi nu klar til at køre afsted. Kursen blev nu sat mod en nærtliggende Wal-Mart. Her købte vi simkort fra Ultra Data. De kostede 40 dollars pr stk og giver 40GB data og fri tale samt sms i en måned med 5G forbindelse i hele Florida. Herefter handlede vi madvarer og drikkevarer ind som kunne ligge bag i bilen. At handle ind i supermarkeder er en god måde at sparer nogle penge på, hvilket vi er fan af.

Afsted det går

Kursen var nu sat mod stranden på østkysten.  Første stop var VERO BEACH. Her brugte vi et par dage på de lækre strande samtidigt med vi kørte stille og roligt syd på, til vi havde kørt igennem både  VERO BEACH, FORT PIERCE, HUTCHINGS ISLAND, PALM BEACH, MIAMI.

Afsted mod det sydligste punkt i USA – KEY WEST

Vejret var godt og vi kørte nu fra Miami for at opleve de mange øer som kende tegner det sydligste punkt i USA, nemlig The Keys. Alle øerne har et navn som forbindes med Keys. Den sydligste ø er Key West. Denne ø var endestationen.

På vej ud til Key West kom vi forbi mange smukke steder. Vi holdt en del pauser undervejs, og overnattede midtvejs på øen Big Pine Keys. Herfra kørte vi videre til Key West.

What to do in Key West

Vi lejede cykler som vi havde fra morgen til aften. Vi cyklede hele øen rundt, hvilket gav en god føling med stemningen kulturen og alt. At cykle er en helt anden oplevelse end at kører, så det kan vi varmt anbefale.

Vi lejede cyklerne ved

Vi brugte herefter en dag på de forskellige strande som øen tilbyder. Vi var på en gratis offentlig strand, samt på en strand i en park hvor vi betalte 5 dollars.

Stranden som var gratis ligger her

Stranden til 5 dollars ligger her

Fisketur på The Keys.

Først havde vi planlagt at vi ville tage på en fisketur med Gulfstream fishing, Men dagen inden vi skulle fiske mødte vi besætningen og de virkede som nogle arrogante røvhuller, så vi gad ikke støtte dem, derfor aflyste vi. Jeg ved ikke om det er tilfældet eller min oplevelse bare var uheldig, men anbefale dem kan jeg ikke efter det møde.

Til gengæld kan jeg anbefale Robbies of islamorada :

Det er et fiskeselskab på en af de andre øer, Lower Matecum Keys. På denne ø er fiskeselskabet Robbies of Islamarado . Dem benyttede vi os af og det var en fed oplevelse. Vi sejlede ud og fiskede samt nød solnedgangen. En rigtig hyggelig dag på havet på trods af at K blev lidt søsyg.

Turen går videre mod Everglades Nationalpark

Efter nogle solrige dage på de sydlige øer The Keys, var det nu tid til at køre mod. Everglades Nationalpark. Dette store naturområde byder på masser af muligheder som man selv kan, uden brug af guides eller andet. Vi betalte 30dollars for at komme ind i nationalparken med vores Van. Herefter brugte vi 2 hele dage inde i parken, kun afbrudt af at vi kørte ud af den v er aften, for at finde et gratis sted at sove. I nationalparken SKAL du bruge parken campingspladser og det koster.

Du modtager et kort ved  indgangen til parken, det fulgte vi ret slavisk hvilket gav pote. Vi så en masse alligatorer og andre dyr på vores tur.

Fra Everglades  Nationalpark til Everglades city

I nationalparken oplever du ikke private firmaer som sælger ture. Disse ture finder sted rundt indenfor nationalparken, da området er meget større en det lukkede sted som er nationalpark. Vi kørte til Everglades city for at tage på en Jeep Safari tour. Her brugte vi Everglades Jeep and safari tours:
Se dem her:

Denne tur var helt igennem fantastisk og vi kan klart anbefale den.

Videre nord på til Ozello Marina og Crystal River.

Planen var nu at køre nord på langs vestkysten, så vi kunne tage på airboattour ved Ozello Marina samt opleve søkøer ved Crystal River

Airboat Ozello Marina

Denne tur er en vi husker. Vi blev på denne tur sejlet ud i de mange små kanalsystemer som dannes af alle de mangeoves som vokser der. Vi så her både fiskeørn og havørn, samt vildsvin og skildpadder og pelikaner. Sidst men ikke mindst kom en ung delfin og ville lege med os, så den fulgte efter os noget tid. Tiden gik hurtigt herude og jeg indrømmer gerne at at jeg kunne have brugt flere dage her.

Tururen gik også hen til det omtalte Crystal River

Et sted vi havde fået anbefalet tidligere af nogle andre. Skuffelsen var dog svær at skjule, for området var desværre mere en forlystelsespark, end det var et fredeligt sted for søkøerne at komme til. Den varme kilde, som er den søkøerne søger, var der skam et hegn rundt om, som var proppet med mennesker, samt alle de snorkel og bådture der blev lavet uden for indgangen til kilden , var for meget for os. Derfor brugte vi ikke så meget tid her, trods vi lige havde givet 40dollars for indgangen.

Det skal dog siges at jeg tror det hele faktisk er sammensat for at hjælpe søkøerne og bevare dem. Det blev bare for meget at være en del af, men søkøer så vi- og mange af dem!

Videre til østkysten for at sole og fiske

Turen gik nu fra Crystal River til Fort Pierce

En lang køretur, som også blev opdelt i et par bidder. Vi havde aldrig en stram tidsplan på denne tur, så vi kunne gøre alt i vores eget tempo.

Ved ankomst til Fort Pierce brugte vi nu en dag på stranden. Efter den e dag skulle vi nu ud at fiske med Captain Billy Briggs

Fisketur med Captain Billy Brigs

Endnu en lækker dag på havet blev nu nydt. Vi så både delfiner samt et hav af forkskellige fisk. Derudover fik vi også fisket fra både. Forskellige steder.

Forskellen på fisketuren med Robbies Islamarado og Captain Billy Briggs er st Robbies er en færge med plads til 20 gæster, hvor Billy er en lille båd hvor du kun er dig og din egen gruppe afsted.  En dag på vandet ved Fort Pierce med Captain Billy Brigs kan klart anbefales

Hele ruten vi kørte var ca 2000miles og kan ses på kortet her

Hvordan overnattede vi gratis?

Vi overnattede alle 20 dage uden at betale en eneste krone for overnatninger. Dette kunne vi, fordi vi accepterede at sove på P pladser ved supermarkeder i stedet for betalings campingpladser. Vi brugte alligevel hele dagen udenfor, så bilen blev brugt fra A til B og til overnatninger, derfor betød det ikke noget for os at fx overnatte på Wal-Marts p plads.

Gode steder at parkere for natten:

• Wal Mart
  • Wixie Dixie
  • Planet Fitness

Gratis træning og bad

Her indrømmer jeg et lille trick som jeg ellers ikke har nævnt nogen steder. I Florida er der en stor fitnesskæde der hedder Planet Fitness. Her scorede vi en gratis prøvetræning, som også gav adgang til bad. Dette gjorde vi mange gange i løbet af de 20 dage. Dette kunne vi, fordi at man normalt skal downloade deres app som giver adgang til én prøvetræning. Men da vi er fra EU som ikke giver adgang til denne app, så fik vi lov bare at få en gratis træning. Dette blev ikke registreret i andre Planet Fitness centre, så vi besøgte tit et når vi kom til et nyt sted. På den e måde holdte vi os i form samt nyvasket.

Hvordan laver vi mad på turen?

Vi spiste selvfølgelig ude en del, hvilket mest var alt muligt junkfood. Der er så meget mad at det skal man ikke bekymre sig om. Sodavand er også billigere end vand. 2 liter sodavand kostede 8kr på cirkel k, som er overalt i Florida.

Meget af maden som vi spiste lavede vi dog selv. Det er billigere og smager godt. Vi handlede ind i supermarkeder når vi alligevel overnattede der, og så havde vi mad til dagen.

Tak fordi du læste med. Kort sagt så handler det bare om at komme afsted. Så snart flybilletten er booket og du har lejet din campervan, fx her:

Så er du klar til at opleve Florida. Man behøver ikke altid have den helt vilde plan. Nogle gange er det fedeste faktisk slet ikke at have en plan, men bare køre afsted og se hvad der sker. Jeg vil dog garantere dig at du får en oplevelse hvis du blot følger den rute vi kørte.

Husk at du altid kan følge med på instagram: